18 Kasım 2012 Pazar

1.İstanbul Tasarım Bienali


Karaköy'de yürüyüşe çıkıp İstanbul Tasarım Bienali'ne uğramamak olmazdı. Aslında hep kafamın bir köşesindeydi kısmet bugüneymiş eh bir pazarı değerlendirmenin en güzel şekli de budur heralde. 

1.İstanbul Tasarım Bienali 3 farklı temadan oluşuyor. Kusurluluk, Musibet ve Adhokrasi. Aynı zamanda 3 farklı mekanda gerçekleşiyor. İstanbul Modern'deki bölümü Musibet. Ben de onu gördüm. Musibet başlıklı bu bölümde kentsel dönüşüm konu edilmiş. Şahsen benim de okulum Beyoğlu'nda olduğu için son zamanlarda dikkatimi çekmişti. Yoğun olarak Talimhane, Galata ve Taksim'de hissedilen bu projeler, incelenmiş, bölgenin mimari yapısı, tarihi incelenmiş ardından da bu kentsel dönüşüm projesinin sırasıyla basında ve bölge halkında yarattığı etki. Yitirilen değerler ve aslında büyük şehir, metropol kavramının genel değerlendirmesi.





Bu kapsamda yapılan Ebru Salah'ın "İstanbul: Kentsel Kılık" başlıklı, tasarım elbisenin sergilendiği projeden bir kaç görüntü...
Elbise İstanbul'la özleşteştirilen tekniklerle yapılmış, İstanbul'u anlatıyor.




Bugün çok yorgun olduğum için İstanbul Modern'in çok yakınındaki Özel Galata Rum İlköğretim Okulu'ndaki bienale devam edemedim ama onu da 12 aralığa kadar ziyaret ederim diye düşünüyorum. Sizin de 12 aralığa kadar ziyaret etmeyi unutmayın!
Daha nicelerinee :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder